Pękające pięty

Pękające pięty uporczywą dolegliwością!

Pięty, które pękają nie są jedynie nieestetycznym problemem. Może działać to również na nasze zdrowie. Pęknięcia skóry przypominające szczeliny mogą pojawić się w miejscu, gdzie naskórek jest zrogowaciały. Niestety, w najgorszym przypadku pęknięcia mogą być głębsze i dochodzić nawet do skóry właściwej. Powoduje to ogromny ból podczas chodzenia, ale także w niektórych przypadkach krwawienie, a nawet powstawanie ropy.

Jakie mogą być przyczyny pękania pięt?

Przede wszystkim może być to spowodowane zbyt dużym nawarstwieniem się twardego i suchego naskórka właśnie w okolicy pięt. Kolejną przyczyną może być po prostu źle dobrane obuwie. Pękanie pięt jest skutkiem zakażeń grzybiczych, ale także nieodpowiedniego nawilżania skóry pięt. Naskórek jest wtedy mało elastyczny i suchy, przez co łatwiej pęka. Może się to dziać przez nieprawidłowe nawilżanie, poprzez używanie niewłaściwych preparatów do pielęgnacji stóp. Osoby otyłe, które zmagają się ze zbyt dużym obciążeniem stóp, jak i chorzy na łuszczycę również częściej zmagają się z pękaniem pięt. Przyczyniać się do tego mogą także różnego typu deformacje ortopedyczne, jak i poruszanie stopą w nieprawidłowy sposób. Rzadko bywają to powody na podłożu genetycznym. Dotyczy to przeważnie osób starszych. Oni najczęściej cierpią na choroby reumatyczne, czy takie, które powodują złuszczanie się naskórka. Często to oni przyjmują duże dawki leków, co w konsekwencjo może wspomagać nawarstwianie się zbędnego naskórka na piętach.

Kiedy trzeba zgłosić się do specjalisty?
Warto zgłosić się jak najwcześniej, szczególnie wtedy, kiedy problem ten narasta. Powstaje krwawienie, ogromny ból, a żadne inne środki nie pomagają. Problemu tego nie wolno bagatelizować.